Petite note en passant : dans un tournoi utilisant le SR 2019, il n'y pas de Dice Down normalement. Au lieu de ça, l'organisateur vérifie les horloges vers la fin dela ronde (2h pour un format 75 pts) :
When the expected end time for the round arrives, the EO checks on all remaining active games. Games with less than 5 minutes combined on both player clocks are played to completion. Games with more than 5 minutes combined on both player clocks are declared a tie (unless the EO paused their clocks during the round). This can only occur if players paused the clock without informing the EO.
Dans le cas où les deux joueurs ont plus de 5 minutes cumulées, il n'y a pas de défaite pour les deux joueurs, mais une égalité.
Le Dice Down n'est normalement utilisé que dans la variante Round Timing (ou alors, un détail m'a échappé) :
Each round in this variant has a fixed base round length as indicated on the table below. The EO should keep a master clock to track the time for each round. After the round time has expired, the EO calls “dice down.” If a player is moving a model when the round time expires, they finish moving that model, then the turn and game end. If a player is in the process of making a roll of any kind, they complete that single roll, then the turn and game end. If the roll is an attack roll that hits its target, resolve the damage roll as well.
[...]
At dice down, resolve all end-of-turn effects, including the removal of models if applicable. Models that have not yet entered play or were removed from the table do not enter play and do not count as destroyed.
Dice down or an assassination victory still prompts a final iteration of scenario scoring even though the game is over. If a game does not have a clear winner after dice down, refer to “Victory Conditions” on the scenario sheet to determine the winner.
Il n'y pas de défaite automatique dans ce cas, puisqu'on regarde l'état du jeu au moment du Dice Down.
Ceci sont les règles "standards" du SR 2019, et les organisateurs sont bien évidemment libres de faire ce qu'ils veulent. Je trouve que le côté intéressant réside dans l'absence d'une défaite automatique (qui est frustrante pour les deux joueurs), mais plutôt dans une égalité (moins frustant) ou une victoire en fonction de l'état de la table à ce moment-là (cette option ayant ma préférence).